Österledskolan

Österledskolan

tisdag 17 mars 2015

Krönika åk 9

Att bli vuxen?

Det gick åt helvete. Som vanligt så drar allt dit pepparn växer. Sämst alltså. Det var ikväll jag skulle bli vuxen. Lilla 15åriga jag skulle på fest. Och nu menar jag inte en fest med saft och bullar, nej nej! En asball fest med sprit och fulla folk i ett hus som efter några timmar skulle lukta som i min sko. För det gör onyktra människor.

Jag hade förberett mig hela kvällen, det var fredag. Jag tog på mig mina finaste kläder och sminkade mig i en evighet som alla tjejer gör. Men vem bryr sig egentligen? Killar tittar bara på kroppen och tjejer på håret och kläderna, speciellt på fest. I alla fall när jag var klar gick jag ut från huset genom dörren, mot vad som kändes som vuxenlivet.

Jag mötte upp min kompis. Och vi gick. Helt uppspelta mot festen. Mitt i all extas och tjejsnack om allt som varenda tjej snackar om, tamponger, sex och smink… ser vi blod rinna nerför mina lår. Mens, helvete.

Med varenda affär stängd klockan elva på kvällen och Statoil alldeles för långt bort och snart vid festen... så rusar vi, snart syns huset och vi springer in på festen som, som tur är, redan har börjat, in på toaletten och fyller mina snyggtrosor med toalettpapper. Som sagt, det gick åt helvete, drinkar spilldes över mig, jag klev i spyor, kom på folk hångla men ändå.

Världens bästa jävla kväll.

Av Michelle 9C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar