Österledskolan

Österledskolan

torsdag 19 mars 2015

Min framtid


Jag är på skoltoan. Den fula, ruttna skoltoan. Det stinker så mycket skit att jag knappt kan andas. Jag måste ut.
Jag ser mina klasskamrater, mina jobbiga klasskamrater. Men jag tycker om dom ändå, de är så snälla och roliga.
Snart kommer jag lämna de som jag en gång kallade främlingar, men som jag nu kallar vänner. Vi kommer gå åt olika håll, vi kommer inte se varandra varje dag. För snart börjar vi gymnasiet. Gymnasiet kommer bli som en helt ny värld.
Tiden tickar iväg, som tiden på klockan. Jag tänker på första gången jag kommer gå igenom gymnasiets entrédörr. Jag kommer darra som ett löv. Men sen med tiden så kommer det bli det normala livet jag lever nu. Eftersom man vänjer sig med tiden. Och man hittar nya främlingar som man till slut kommer kalla vänner.
Jag sätter mig vid mina vänner, jag blir så glad när jag ser dom. Visst man kanske inte alltid är glad i skolan, men när man ser sina vänner le, så kan man inte undgå att le. Och jag har alltid kul med dom.
Det kommer vara tungt att lämna tryggheten. Men jag har bestämt mig. Jag ska leva i nuet och ha kul. Och ta livet med storm. Eftersom man bara lever en gång.

Av Ida Granlund 9C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar