Österledskolan

Österledskolan

onsdag 11 mars 2015

Fler krönikor av åk 9


Rädslan inne på macken

Jag känner rädslan krypa upp inom mig. Jag kallsvettas.

Jag hör mina kompisars ord ”gör det bara det går snabbt och du kommer aldrig träffa dom där inne igen”.
Jag öppnar dörren till macken, så fort jag tar tag i handtaget slår mitt hjärta snabbare. There’s no going back now tänkte jag och gick in.

Det var 3 personer inne på macken, alla såg ut att vara över 50.

Jag tänkte att om jag går runt lite och kollar lite så går dom ut, men det gjorde dom inte så jag tog en cola och gick till kassa.

-Det blir 15 kr, sa kassörskan.
-Jag skulle vilja ha ett paket kondomer också, harklar jag fram.
-Ursäkta? Vad sa du?
Jag kände att det började hetta till i ansiktet jag var säkert röd som en tomat.
-Ett paket kondomer , sa jag lite högre.
-Jaha, sa hon är inte du lite för ung för att ha samlag.
-Ge mig det jävla paketet, sa jag och slängde upp en hundring på disken.

Jag vände om utan att ens ta växeln, det stod sex personer bakom mig jag började nästan springa ut. Jag kände verkligen att dom dömde mig med sina blickar även fast jag inte tittade bakom mig när jag sprang ut.

Men det kändes ändå bra, det kändes som att jag har öppnat en ny dörr och att det inte kommer kännas lika pinsamt nästa gång.

Av Gabriel 9C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar